Weer thuis!

Jawel! De Epe Fietst Voor Water-groep is veilig geland op Schiphol. Nu eerst even wachten op de bagage en de fietsen en vervolgens als de wiedeweerga de bus in, naar huis. Wat wás het een onvergetelijke ervaring!   (Foto: Martin Hogeboom)

Lees verder

Dag 7: Chapeau

Wij zijn Epe Fietst Voor Water 2019. Wij hebben ruim 500 kilometers gefietst voor water. Voor een nieuwe borehole, een waterbron. En we hebben het gered. Allemaal. Chapeau voor ons. We fietsten niet alleen voor water, we fietsten ook voor het prachtige land Kenia. De diversiteit in natuur, de verscheidenheid in klimaat. De oneindige en …

Dag 6: ‘Together to the top’

We vertrokken vanochtend vroeg vanuit de hoogst gelegen stad van Kenia. We sloegen linksaf en reden het asfalt op. Het vals plat beviel ons redelijk goed. Dit beloofde een mooie tocht te worden. Al stoempend ging het richting het eerstvolgende dorpje. Gevalletje ‘niets aan de hand’. We sloegen rechtsaf. Hier begon de dag pas echt. …

Lees verder

Dag 5: Indrukken

Eén vrije dag in Kenia levert zo veel indrukken op, dat het verwerken ervan bijna niet te doen is. Hoe wij dat doen? Bij ons gebeurt dat de dag erna. Op onze fietsen. Voor dag en dauw stapten we op en we herinnerden ons die allereerste olifant die we in dit prachtland zagen. We klikten …

Dag 4: Over inspanning en ontspanning

Na drie lange fietsdagen wachtte ons een welverdiende rustdag. Die ontspanning begon de avond ervoor al bij het kampvuur. Samen zingen, samen praten, samen lachen. Het fietsen was natuurlijk geweldig, maar ook dit bleek volop genieten geblazen. Na een heerlijke nachtrust en een stevig ontbijt startte deel twee van onze ontspanning. Een heuse game drive …

Lees verder

Dag 3: Bikesoundtracks

Vandaag was de dag van de liedjes in onze hoofden terwijl we aan het fietsen waren. De dag van de zogeheten bikesoundtracks. We klommen met een lastig percentage. We begonnen te zuchten, te steunen en de hijgen. We keken niet naar voren en we richtten we onze blik enkel recht naar beneden. We zagen de …